Leen Roubos van de Voskamp Groep werkt al sinds 2013 met ELS Logistics. Het bedrijf is actief in de bouw, industrie en beveiliging, heeft 12 filialen en behoort tot de top 3 van technische groothandels in Nederland. ELS Logistics vervoert artikelen naar verschillende filialen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Roosendaal en Oost-Nederland en levert producten direct op bouwplaatsen af. Leen: “Onze klanten merken geen verschil met onze eigen jongens.”
“ELS werkt op ritbasis, dus je betaalt alleen als er gereden wordt”
“Vroeger had ik een dure bus met een eigen chauffeur. De bestellingen zijn zo rond de middag afgeleverd, dus stond hij een halve dag stil. Maar daar betaal je wel voor. ELS werkt op ritbasis, dus je betaalt alleen als er daadwerkelijk gereden wordt. Daardoor maken we geen kosten meer voor de bus. En evenmin voor snipperdagen, de bouwvak en verplichte vrije dagen van chauffeurs. Dat telt flink op. Alles bij elkaar besparen we zo’n 20 procent,” vat de logistiek manager samen.
“ELS levert vaste chauffeurs per klant. Dat werkt vertrouwd.”
Leen Roubos vindt kwaliteit net zo essentieel: “Het is net alsof we met eigen chauffeurs rijden. Ze zijn altijd volgens afspraak op de juiste tijd en plek aanwezig. Aangezien zij op de bouw ook direct contact hebben met onze klanten is dat erg belangrijk. ELS levert dan ook vaste chauffeurs per klant, zodat onze klanten weten wie ze kunnen verwachten. Dat werkt vertrouwd. Mocht het eens voorkomen dat één ervan niet kan, dan regelt ELS altijd een vervanger.”
“De chauffeurs rijden met onze belettering en bedrijfskleding rond. Dedicated Transport heet dat.”
“ELS Logistics rijdt met een eigen, moderne bus. Maar de chauffeurs rijden met onze belettering en bedrijfskleding rond. Dedicated Transport heet dat. Onze klanten merken dus ook daarin totaal geen verschil met onze eigen jongens. En ELS heeft zich in korte tijd in onze bedrijfscultuur verplaatst. De chauffeurs koppelen informatie die ze van de bouwplaats krijgen terug aan onze binnendienst. Dat maakt ze ook een verlengstuk van onze verkoopafdeling. Daardoor rijdt ELS nu niet alleen in het westen, maar ook in het oosten van het land voor ons,” vertelt de logistiek manager enthousiast.
“Ron denkt mee en heeft onze besteltijden met anderhalf uur verlengd”
“Het contact is goed, met korte lijnen. Ik heb weinig omkijken naar de samenwerking. In het begin hebben we heldere afspraken gemaakt en daar houdt ELS zich goed aan. Met een persoonlijke touch. Ron is betrokken, pakt zaken flexibel op en denkt mee. Zo heeft hij onze besteltijden met anderhalf uur verlengd. Onze filialen kunnen nu in plaats van tot 12.00 uur tot 13.30 uur doorgeven wat ze nodig hebben. Dat maakt ons weer flexibeler en servicegerichter naar onze klanten. En dat zonder dat er extra werk nodig is van onze kant. Eigenlijk hoef ik alleen één keer in de maand de rekening te voldoen,” besluit Leen.