Voskamp Groep

In zo’n zes decennia is Voskamp Groep uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf actief in de bouw, industrie en beveiliging. De groep behoort in de top 3 van technische groothandels in Nederland. Vanuit 12 filialen in Nederland wordt met ruim 20, eigen Voskamp auto’s, de eindgebruiker op bouwlocaties geleverd. Vanaf 2013 verzorgt ELS-Logistics de leveringen tussen de hoofdfilialen en afleveringen bij de eindafnemers.

Geen omkijken hebben

Voskamp groep

Voor Voskamp Groep (toeleverancier voor de bouw en industrie) vervoert ELS Logistics artikelen naar verschillende filialen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Roosendaal en Oost-Nederland. Evenals producten die ze direct op bouwplaatsen aflevert. “Onze klanten merken geen verschil met onze eigen jongens”, zegt logistiek manager Leen Roubos.

Volgens afspraak

“Eerder had ik een dure bus met een eigen chauffeur erop. De bestellingen zijn zo rond de middag rond, dus stond hij een halve dag stil. Maar daar betaal je wel voor. ELS werkt op ritbasis, dus betaal ik alleen wanneer er daadwerkelijk gereden wordt. Waardoor we behalve de kosten van een bus ook geen kosten meer maken voor snipperdagen, bouwvak en verplichte vrije dagen van chauffeurs. Dat telt flink op. Alles bij elkaar besparen we zo’n 20 procent.

Maar dat is zeker niet de enige reden waarom we van hun diensten gebruikmaken. Kwaliteit is net zo belangrijk. Het is net alsof Ron zijn jongens van onszelf zijn. Ze zijn altijd volgens afspraak op de juiste tijd en plek aanwezig. Aangezien zij op de bouw ook direct contact hebben met onze klanten is dat erg belangrijk. ELS levert dan ook vaste chauffeurs per klant, zodat onze klanten weten wie ze kunnen verwachten. Dat werkt vertrouwd. Mocht het eens voorkomen dat één ervan niet kan, dan regelt ELS altijd een vervanger.”

Dienstverlening uitgebreid

“ELS rijdt met een eigen, moderne bus, maar wel met onze belettering. En de jongens hebben ook onze bedrijfskleding aan. Onze klanten merken dus ook daarin totaal geen verschil met onze eigen jongens. Het is bijzonder dat ELS zich in korte tijd in iemands bedrijfscultuur kan plaatsen. Dat heeft ons erg geholpen bij het uitbreiden van onze dienstverlening. Voor mij was dat een van de grootste uitdagingen, maar ELS zet graag een stap extra. Dat hoor je vaker, maar zij doen het daadwerkelijk. Om een voorbeeld te geven: de chauffeurs koppelen informatie die ze van de bouwplaats krijgen terug aan onze binnendienst. Dat maakt ze niet alleen vervoerders, maar ook een verlengstuk van onze verkoopafdeling. Kort nadat ELS voor ons is gaan rijden in het westen, hebben we de ritten dan ook uitgebreid, zodat ze nu ook in het oosten van het land rijden.”

Extra service

“Het contact is goed, met korte lijnen. Ik heb weinig omkijken naar de samenwerking. In het begin hebben we heldere afspraken gemaakt en daar houdt ELS zich goed aan. Met een persoonlijke touch. Ron is betrokken en pakt zaken flexibel op, ook bij onverwachte vragen op korte termijn. Ik merk dat we ook nu we een tijdje samenwerken nog steeds beter gaan presteren. De besteltijd voor filialen is bijvoorbeeld langer. Waar ze eerder voor 12.00 uur moesten bestellen, kunnen ze nu tot ongeveer half twee doorgeven wat ze nodig hebben. Dat maakt ons weer flexibeler en servicegerichter richting onze klanten. En dat zonder dat er extra werk nodig is van onze kant. Eigenlijk hoef ik alleen één keer in de maand de rekening te voldoen.”